Selasa, 25 September 2012

Peperiksaan Akhir Tahun, Format Surat Rasmi, Format Kertas 2

Peperiksaan Akhir Tahun
Jadi, apakah saya rasa apabila peperiksaan akhir tahun menjelang? Saya berasa cemas kerana mahu dengan cepat mengulang kaji pelajaran saya. Saya rasa, saya belum cukup bersedia kerana ramai di antara guru-guru saya berkata bahawa peperiksaan saya susah. Jadi, saya berasa tidak selesa dan mahu mencuba untuk memastikan bahawasaya telah memahami setiap pepelajaran dengan tepat. Jadi, sudahkah kawan-kawan bersedia untuk peperiksaan akhir tahun ini? Saya berharap kamu semua sudah kerana saya tidak mahu kamu semua menjadi seperti saya!
Format Surat Rasmi
Inilah formatnya bagi surat rasmi:
1:   {Tarikh}
2:   {Nama pengirim}
3:   {Nama penerima}
4:   {Tajuk surat}
5:   {Nama Pengadap}
6:   {Perenggan Pertama-[1-2 ayat]-Tujuan menulis}
7:   {Perenggan Kedua-Isi penengalan masalah}
8:   {Perenggan Ketiga-Isi-isi surat(huraian, contoh)}
9:   {Penutup surat}

10: {Tanda tangan}
Format Kertas 2
Inilah formatnya bagi Kertas Bahasa Melayu yang kedua:
1:   Imbuhan
2:   Prosedur Kloz
3:   Peribahasa
4:   Kefahaman
5:   Kefahaman MCQ
6:   Ringkasan bagi kefahaman

Ya itu sahaja ya? Terima kasih! Jumpa lagi! Arrivederci(italian)!Hasta la visata(spanish)! Au revoir(french)!
Serlahkan ayat yang terdapat di bawah ini. *Perkataan-perkataan selain melayu ini terdapat dari 'Google Translate'



Tiada ulasan:

Catat Ulasan